Popis
DO88 Vodný chladič – BMW F8X M2C M3 M4
Turbomotor S55, ktorý poháňa BMW M2C / M3 / M4 F8X, využíva namiesto „bežného“ vzduchom chladeného medzichladiča medzichladič namontovaný zhora. Chladiaca kvapalina v tomto systéme má vlastný samostatný chladiaci okruh kombinovaný z dvoch paralelne zapojených chladičov a čerpadla. Väčší z týchto dvoch paralelne spojených chladičov je umiestnený v prednej časti stredového chladiaceho modulu, druhý menší je umiestnený pred pravým bočným podbehom kolesa.
Zníženie teploty vody v tomto okruhu sa priamo rovná lepšiemu chladeniu plniaceho vzduchu (nižší IAT). Z tohto dôvodu je dôležité mať v tomto systéme vysoko výkonné chladiče, aby sa počas náročnej jazdy udržiavala čo najnižšia a najstabilnejšia IAT. Počas všetkých testov, ktoré sme vykonali počas vývoja celého nášho produktového radu BMW F8X M2C/M3/M4, sme jasne videli, ako je špičkový výkon priamo rovný IAT (teplote nasávaného vzduchu).
DO88 Vodný chladič – BMW F8X M2C M3 M4
Náš konečný návrh je 32 mm hrubé jednoradové jadro s viackanálovými rúrkami. Zachovali sme dvojprietokové usporiadanie v štýle OE, ktoré umožňuje chladiacej kvapaline pretekať cez jadro dvakrát pred výstupom z chladiča. Náš návrh zväčšuje výšku jadra o 166 mm a hrúbku o 5 mm, čo v súčte znamená zväčšenie čelnej plochy o 48 % a objemu jadra o 75 %.
Významné výhody chladiča do88 (sériové porovnávacie čísla):
– Väčší objem jadra: 8498 cm3 (4843 cm3), o 75 % väčší!
– Väčšia čelná plocha: 2656cm2 (1794cm2), väčšia o 48%!
– Nižšia teplota vzduchu po medzichladiči pri rovnakých podmienkach: 34 °C (39 °C), o 5 °C menej!*
– Vysokoúčinné jadro s výškou rebier 7 mm viacvrstvovej konštrukcie.
– Viackanálové rúrky jadra.
* Meranie pri 240 km/h počas zrýchlenia na plný plyn 0-240 km/h na vzduchovom páse. Oba testy boli vykonané v ten istý deň za rovnakých podmienok.
Kliknutím sem prejdite na návod na montáž.
Iné chladiče na toto BMW nájdete tu.
V prípade akýchkoľvek otázok nás môžte kontaktovať aj na instagrame.